Par klubu: Vēsture

Prezidents | Sacensību komiteja

Latvijas masu mediju darbinieki allaž bijuši aktīvi uz sportošanu, un ar gandarījumu jāsecina - vienas no plašākajām un tagad arī organizētākajām aktivitātēm ir tādā aristokrātiskā, taču vienlaikus pieejamā un aizraujošā nodarbē kā golfs! Savas tradīcijas jau kopš 2001. gada mēģina kopt un attīstīt Latvijas mediju golfa klubs (LMGK) – domubiedru grupa, kas vieno golfu spēlējošos Latvijas masu mediju darbiniekus.
LMGK mērķis ir iepazīstināt Latvijas žurnālistus ar golfu, šādi veicot tālejošāku mērķi - ar masu mediju palīdzību informēt pēc iespējas vairāk cilvēku par golfa pamatiem un dzēst sabiedrībā radušos stereotipus par šo spēli. Protams, vienlaikus arī pašiem pēc iespējas labāk apgūstot šīs spēles smalkumus.
LMGK galvenās sacensības ir Mediju līga (ML), kuras ietvaros sezonas laikā dažādos laukumos tiek izspēlēti deviņi posmi, un RKT-Publicitāte Mediju kausa izcīņa. LMGK organizē arī citus turnīrus – dažādus komercmačus, Match Play turnīru utt.
Par kluba biedriem var kļūt golfa spēlētāji, kuri ir pastāvīgi nodarbināti kādā no Latvijas masu medijiem. Lai kļūtu par LMGK biedru, jāatsūta pieteikums kluba prezidentam vai Sacensību komitejai.

Latvijas Mediju golfa kluba (LMGK) vēsture nav gara, taču saistoša. Lai arī kā domubiedru grupa golfu spēlējošie Latvijas žurnālisti oficiāli apvienojās 2001. gadā, LMGK vēsture aizsākās vēl gadu agrāk, kad 6. septembrī golfa laukumā Viesturi norisinājās pirmās golfa sacensības īpaši masu mediju darbiniekiem – RKT-Publicitāte Mediju kausa izcīņa, ko organizēja sabiedrisko attiecību centrs RKT-Publicitāte un tā īpašnieks Kristians Rozenvalds, kurš šobrīd ir LMGK prezidents. Toreiz kausa izcīņā piedalījās 27 žurnālisti (to skaitā arī sešas dāmas) un par uzvarētāju kungiem kļuva žurnāla Sporta Avīze redaktors Armands Puče, kurš deviņas bedres veica ar 48 sitieniem, savukārt dāmu konkurencē triumfēja Iveta Kaminska no žurnāla Autolats – 67 sitieni.
Mediju kausa izcīņa 2000. gadā tika rīkota, lai veicinātu žurnālistu izpratni par golfu un arī piesaistītu jaunus spēlētājus Latvijā pagaidām vēl tik maz zināmajam sporta veidam. Tas izdevās, jo 2001. gada turnīrā RKT-Publicitāte Mediju kausa izcīņa, kas norisinājās 30. maijā, piedalījās jau 44 spēlētāji (14 dāmas) un šoreiz Pučes svinēja dubultuzvaru – kungu konkurenē pirmais atkal bija Armands Puče (50 sitieni), bet dāmām labākā bija viņa māsa Santa Puče (59), kas pārstāvēja sabiedrisko attiecību firmu Consensus. Viņai gan uzvara nāca grūtāk, jo tā bija jāizcīna pārspēlē ar pērnā gada uzvarētāju Ivetu Kaminsku.
Tieši 2001. gadā pēc turnīra RKT-Publicitāte Mediju kausa izcīņas aktīvākie golfu spēlējošie masu mediju darbinieki nolēma apvienoties domubiedru grupā un organizēt vairāk tādu sacensību, kurās žurnālisti spēkotos savā starpā golfa laukumā. Ja tajā gadā bija tikai vairāki komercturnīri, tad 2002. gadā viss notika daudz nopietnākā līmenī – golfu spēlējošajiem Latvijas žurnālistiem bija sava Mediju līga, kurā bija 28 dalībnieki, un savs spēlētāju reitings. 2002. gada sezonā Mediju līgā bija septiņi posmi un to skaitā bija arī trešā RKT-Publicitāte Mediju kausa izcīņa (kungiem labākais ar 50 sitieniem bija Jānis Janševics no producentu grupas Karmasports, bet dāmām otro uzvaru šajās sacensībās izcīnīja Iveta Kaminska – 54 sitieni) un LMGK viesošanās Nitvaljas golfa laukumā Igaunijā. Bet par 2002. gada Mediju līgas čempionu kļuva Sporta Avīze žurnālists Ingmārs Jurisons.
2003. gads LMGK bija ļoti saistošs – Mediju līgā, kurā šoreiz bija deviņi posmi, par uzvaru notika ļoti sīva cīņa un titulu tikai pēdējā posmā sev nodrošināja Jānis Janševics. Ceturtajā turnīrā RKT-Publicitāte Mediju kausa izcīņa, kas bija arī Mediju līgas otrais posms un pirmo reizi norisinājās 18 bedrēs, uzvarēja Ingmārs Jurisons (97 sitieni), bet dāmām hat-trick izdevās Ivetai Kaminskai (117 sitieni). LMGK veica izbraucienus arī uz ārzemēm – Mediju līgas 5. posms notika Nitvaljā, bet LMGK viesojās arī vienā no skaistākajiem Zviedrijas golfa laukumiem Idrefjales kūrortā.